woensdag 20 mei 2009

Ding 23: Finish!

De meest favoriete dingen die ik gedurende deze kennismakingscursus ben tegengekomen zijn:
Ding 4: Netvibes en RSS feeds, Ding 11: Wiki's en bibliotheektoepassingen, Ding 13: Google docs en spreadsheets, Ding 15 en 16: Podcasting en Youtube, Ding 18: Librarything en Ding 21: Aquabrowser. Deze Dingen zijn m.i. te integreren in onze dienstverlening aan klanten, maar ook aan toevallige bezoekers op internet.
Er zitten ook genoeg Dingen bij die je prive kunt toepassen op gebied fotobewerking en de sociale netwerken, zoals bij ding 14 (IM). Ik heb me laten verrassen door de vele mogelijkheden die er zijn op het gebied van web 2.0, al blijf ik met een zekere dosis nuchterheid kijken naar toepassingen voor de organisatie. Om 23dingen te verbeteren (wordt hiermee de cursus zelf bedoeld?) zou gekeken moeten worden welke klantgroepen je wilt bereiken en met welkDing. Je kunt ook curussen aanbieden op die manier, zoals voor het onderwijs, senioren, amateurfotografen enz. Persoonlijk houd ik niet zo van al die engelstalige uitleg die werd aangeboden, maar wie ben ik?
Tot slot:
23Dingen was voor mij een ontdekkingstocht, waar spelen en spelend leren door elkaar liepen. Gepaard met verrassingen, maar ook hier en daar vraagtekens. Onomkeerbaar in de digitale ontwikkelingen, die we niet uit het oog mogen verliezen!

En.... kom nu maar op met dat lekkere taartje!

1 opmerking:

  1. Haha, eerst de felecitaties dan het taartje! Gefeliciteerd met het behalen van de einstreep: heel goed! Mooie blogs geschreven. Die nuchterheid lijkt mij alleen maar goed...Tot volgende week en dan staat er een taartje voor je klaar!

    BeantwoordenVerwijderen