zondag 17 mei 2009

Ding 21: Aquabrowser My Discoveries

Na het lezen van een aantal artikelen en het bekijken van een paar sociale catalogi, denk ik dat dit veel kansen biedt voor de bibliotheken en haar (toekomstige) bezoekers.
Het artikel van Jan Klerk in Bibliotheekblad vond ik vrij helder en formuleert ook duidelijk voor welke uitdaging de bibliotheekwereld komt te staan.
Ik ben wel van mening dat een " klassieke" catalogus met een goede omschrijving van de media niet overboord moet worden gegooid en heb ook gezien bij My Discoveries dat de zgn. lijsten ook vreemde titels leveren. Het lijkt bijna willekeurig te zijn. Ook de testjes die ik heb gedaan, riepen wat vraagtekens op (Heb even de volgende tags ingetoetst en lijsten bekeken van de volgende items: Vliegeren, Christelijke schrijvers, Leeuwarden). Het artikel van Edwin Mijnsbergen is ook positief kritisch en dat spreekt me wel aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten