donderdag 14 mei 2009

Ding 20: Last.fm

Met veel plezier heb ik op deze site rondgestruind. Ik was 'm al eens eerder tegengekomen bij 1 van de andere Dingen. Heb even het een en ander uitgeprobeerd en dan kom je leuke tips tegen. Zo zocht ik even bij Simply Red en dan is het leuk dat je meteen ook een rijtje Similar Artists krijgt voorgeschoteld. En die pasten wel in mijn voorkeursrijtje. Ook gekeken in het overzicht Events, want binnenkort ga ik naar een concert van Blof. Vreemd genoeg stond die datum niet aangekondigd en dus toch maar even gekeken op de site van de band zelf. In hun concertagenda stond de datum gelukkig wel genoemd! De site werkt verslaving in de hand, want je komt inderdaad van allerlei genres tegen.
Deze site heeft meer te bieden dan Grooveshark. Laatstgenoemde heeft bijv. geen videoaanbod.
Jammer dat je nu maandelijks moet betalen om deel te kunnen nemen.
Wat Last.fm (of andere soortgelijke sites) voor de bibliotheek kan betekenen is verschillend; inzetten bij informatieve muziekvragen van klanten; via de bibliotheekwebsite(bijv. Biebbase)(laten) doorlinken naar evenementen, videoclips, etc. en wijzen op de mogelijkheden netwerken van muziekliefhebbers van een bepaald genre of artiest.






1 opmerking:

  1. Leuk te lezen dat je positief bent over LT, was ik ook, maar ik was zo ongeveer de enige toen ik de cursus volgde! De laatste dingen zijn vrijgegeven, nog even doorbijten!

    BeantwoordenVerwijderen