woensdag 8 februari 2012

Hoe het verder ging....

Na de training 23Dingen heb ik een aantal van de dingen gebruikt, namelijk in Googledocs een document aangemaakt wat Jitske en ik gebruiken voor de reserveringen vanuit het onderwijs. We kunnen hier beide wijzigingen in aanbrengen en werkt tot nu toe wel goed.
Verder ben ik lid geworden van een aantal forums, zoals Bibliotheek 2.0 en kijk af en toe bij enkele groepen. Via de mail ontvang ik reacties of meldingen.

Vanuit de BSF ben ik lid van de wiki Friesbibliotheeknetwerk. Hier kunnen documenten en andere mededelingen op worden geplaatst en gedeeld, die gebruikt kunnen worden voor het onderwijs. Erg handig en nuttig.

ik ben erg geinteresseerd in RSS feeds, en zoek naar een goede reader. Destijds ging dat via Netvibes, maar hier maak ik nauwelijks tot geen gebruik (meer) van. In Google is dat nu ook mogelijk, maar daar heb ik nog niet naar gekeken hoe dat in zijn werk gaat. In Zarafa is een beperkte mogelijkheid, maar werkt niet goed.

Tot zover eerst mijn bevindingen.

1 opmerking:

  1. Je bent aardig wat dingen gaan gebruiken in je werk. Vooral om op de hoogte te blijven van de actuele ontwikkelingen in het vak, maar ook zelf met de dingen aan de slag.
    Veel succes met de Verdiepdingen.

    BeantwoordenVerwijderen