woensdag 22 april 2009

Ding 15: Podcasts

Ikzelf heb weinig ervaring met het downloaden van bijv. muziek op een Mp3 of iPod om de eenvoudige reden dat ik deze niet in mijn bezit heb.
Wel kijk ik regelmatig naar programma's als Uitzending gemist en dat is erg handig als je je favoriete programma of een bijzondere uitzending gemist hebt.
Zo vind ik de podcast " Gespod" een helder overzicht geven van gepodcaste programma's en ik heb een RSSfeed in Netvibes geplakt van VPROboekenpodcast(hoe kan het ook anders...), maar er zijn ook genoeg andere leuke podcasts te vinden.Ook bibliotheken bieden via hun website podcasts aan.
Ook bij Radiopodcast.nl gekeken en zag dat Omrop Fryslan nog niet is toegetreden...
Voor de bibliotheek zie ik zeker mogelijkheden in geval van lezingen (Vrienden van de bibliotheek), maar ook wel voor onderwijsdoeleinden. Het blijkt niet zo moeilijk te zijn een podcast te maken (en anders is er wel een heldere uitleg te vinden).


Wat is podcasting? - Animated Explanations

1 opmerking:

  1. Grappig, veel cursisten zien in Podcast een mogelijkheid voor bibliotheken. Misschien moeten we hier iets mee?

    BeantwoordenVerwijderen