vrijdag 17 april 2009

Ding 11: Wiki's en bibliotheektoepassingen

Er blijkt al veel te bestaan op het gebied van wiki's, voornamelijk engelstalig, zo te zien.
ik heb op de wiki in het onderwijs gekeken en de literatuurwiki van ob Deventer. Beide vind ik er goed uitzien, al staat er wel verouderde informatie op (o.a. over de kinderboekenweek).
Ik vraag mij wel af, wie dit bijhoudt, daar moet toch wel een redactie achterzitten?
Voor onderwijs-, maar ook voor de bibliotheek zie ik wel mogelijkheden, mits er geen wildgroei ontstaat. Voor de bibliotheek zie ik bijv. een koppeling met activiteiten, zoals in Deventer, waarbij extra informatie wordt gegeven en waar op gereageerd kan worden. Je zou ook kunnen denken aan een zgn. Stelling van de maand, gerelateerd aan verbetering van de dienstverlening bijvoorbeeld.Wie weet krijg je zo een heel klantenforum!

1 opmerking:

  1. Hallo Fryskelan,
    Ooohhhhh, ik dacht dat ik weken en weken niet gereageerd had op de berichtjes die je schreef, maar zie net dat het een weekje is geweest...valt mee...
    Je noemt inderdaad het bijhouden van die Wiki's, wie doet dat? Nou dat zal inderdaad toch wel tijd vragen neem ik aan. Die stelling van de week lijkt mij een hele leuke! Wie weet...

    BeantwoordenVerwijderen