maandag 27 februari 2012

Ding 26 Privacy en veiligheid

Tijdens de cursus Mediacoach is dit onderwerp ook aan de orde geweest en dan vooral wat kinderen en jongeren doen. Vaak zijn ze er niet van bewust wat er met hun gegevens gebeurt op internet en op de social mediasites. Niet voor niets publiceert Mijnkindonline diverse artikelen en publicaties hierover of verzorgt bijeenkomsten
Wat de opdracht betreft; ik kom mijn naam wel tegen en dan vooral omdat onze brochures te vinden zijn als download op onze website. Ook is te vinden dat ik op diverse social mediasites een account heb.
Overigens zet ik hier niet of weinig privegegevens op en ook geen foto's. Mijn profiel is niet afgeschermd, hoewel ik weet dat dat mogelijk is.
Uit alle artikelen en boekentips die via deze cursus worden aangeboden, wordt maar weer eens duidelijk dat je vooral zelf verantwoordelijk bent wat je wilt 'delen' en plaatsen.
Overigens vond ik het artikel over Identiteitsfraude en bedrijven erg interessant! Misschien eens een leuk item voor een OR-jaarvergadering?

1 opmerking:

  1. Ik denk dat je de Scoop.it-pagina's die Justine Pardoen bijhoudt erg interessant zult vinden. Zij besteedt veel aandacht aan mediawijsheid en kinderen/jongeren
    http://www.scoop.it/u/justine-pardoen

    Je zegt dat je profiel niet afgeschermd is. Welke bedoel je? Twitter?

    BeantwoordenVerwijderen